Äntligen!

19 juni 2017

Nu sätter vi punkt för flyttkaoset och dopet. Och äntligen, alltså ÄNTLIGEN sitter jag vid mitt nya skrivbord i mitt nya kontor och skriver.  Känslan, den är pirrande, som att sitta i en massagestol och varje muskel skakar behagligt. Så från att vara helt slut är jag fylld på energi. Magiskt!

Jag landar i ett lugn och inser att mitt under denna intensiva perioden har jag faktiskt gått och fått ett bokkontrakt! Jag tror i ärlighetens namn att jag inte riktigt har förstått det. Undrar när det kommer smälta in? Kanske när jag har den färdiga boken i mina händer. Eller när jag får börja arbeta med manuset igen. Just nu väntar jag nämligen på redaktörens kommentarer men det dröjer då semester kommer emellan. Men det är okej, undertiden ska jag jobba med Blått Blod, rött hjärta.

Låt mig visa mitt nya kontor. Och jag har haft tur. Jag vet! Vi förälskade oss i ett hus med alldeles för många rum. Och jag är gift med världens bästa, som menade på att jag självklart skulle få mitt drömbibliotek/ kontor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar