Skrivmål 2017

7 jan. 2017

Så nu har jag sammanställt mina skrivmål för 2017. Det var lite lurigt att få till då det är så mycket som är osäkert. Jag vet inte riktigt vad förlagen tycker om De Tidlösa, om jag inte får positiv feedback då känns det som att jag är tillbaka till ruta 1- planerna måste då anpassas. Men här kommer mitt försök på mål:


  • Skicka in noveller till 2-3 tävlingar. 
  • Skicka in De Tidlösa till agenturer.
  • Planera och börja skriva manus 2 i Österlensamlingen.
  • En mer aktiv skrivblogg- vilket omfattar att upprätthålla mitt skrivnätverk, som betyder så himla mycket för mig. 
  • Fortsätta delta i skrivgruppen med undantag 1-2 månad, precis när bebis kommer. 
  • Beroende på vad förlagen tycker om De Tidlösa: Skicka till fler förlag? Redigera om? Terapi ;)? Anlita lektör. Skicka in igen? Frågorna är många.... och jag är så himla spänd inför svaren. Vi får helt enkelt se vilken väg det blir. 

Målen hänger framför mig. En ständig påminnelse om vad jag jobbar mot. 

1 kommentar:

  1. Vad spännande att delta i novelltävlingar! Jag har själv funderat på det, men känner mig inte redo för utmaningen att skriva kort än :) Det ska bli roligt att följa din blogg, speciellt eftersom du precis som jag skriver romance :)

    SvaraRadera