Guldkorn visade sig vara rötägg

15 jan. 2017

Det stundar årets första skrivgruppsträff vilket betyder att deadline för att skicka in sitt material är kommen. Som ni kanske förstår har jag inte skrivit något konkret sedan jag skickade in De Tidlösa till förlagen. Jag bestämde mig därför att gå igenom mina gamla noveller. Jag kom ihåg några gulkorn och tänkte att om jag dammar av dem kan jag säkert använda mig av de.

Tji fick jag. Guldkorn visade sig vara några riktiga rötägg. Okej, nu är jag lite hård mot mig själv men de låg inte alls på den nivån som jag i mitt huvud trodde. Besvikelsen, enorm. Och dessa noveller har jag skickat in till tävlingar... och som ni kanske kan gissa vann jag icke. Men jag förstår inte, bara för några år sedan var det top notch, vad hände?! Jag antar att det är det som kallas utveckling.

En bidragande faktor till denna härliga utvecklingen är definitivt skrivgruppen. Att regelbundet få feedback på sitt material och samtidigt få läsa andras och komma med kommentarer, hjälper mig till att skriva bättre. Jag har sagt det så många gånger, men skrivgrupp är verkligen det bästa. Det kostar inget och jag skulle nog våga mig på att påstå att man lär sig minst lika mycket bland skrivande vänner som i en betald skrivkurs. Det ni!

Då novellerna behövde lite mer TLC skickade jag inte in något den här gången till skrivgruppen. Oro kring vändning och de sedvanliga graviditetsbesvären har helt satt mig ur banan. Och vem vet, nästa vecka är jag kanske tvåbarnsmamma.... vilket är nog det enda som kan få mig att missa en skrivgruppsträff ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar