Dags att möblera om

16 jan. 2017

Idag är det V-day, vändningsdagen. Usch, ser inte fram emot att läkaren ska möblera om i magen... men det är väl bara att bita ihop.

Lite siffror. 50 % säger att det gör mer ont än en förlossning, resten tycker knappt att det känns något.
50% av fallen lyckas man vända bebisen, resterande misslyckas man med.

För att ge siffrorna lite perspektiv. Jag kan gå i en grupp på 10 personer och vara den som får en snöboll i huvudet ( har hänt) eller springa i en massa och få fågelbajs i håret (har hänt två gånger) -har köpt trisslott efterföljande timme, men det är som att skit inte har någon effekt på mig. För sju år sedan råkade jag tappa en spegel- japp, jag kommer ihåg det för varje sak som har gått fel sen dess har jag skyllt på det. Att jag nu har avtjänat dessa sju åren gav mig hopp.... tills jag för några veckor sedan tappade en spegel till. Alltså sju år sedan jag tappade en spegel, tappar jag en till. Det ni! Tur? Tveksamt.

Om folk frågar om jag är skrockfull är mitt spontana svar nej, ändå lägger jag inte nycklar på bordet eller går under stegar. Och när den där spegeln gick sönder ringde jag gråtande till min mamma och frågade om jag ska gå i ide de kommande sju åren. Till svar fick jag ett skratt.

Om jag tror att jag kan tillhöra hälften av dem som inte får ont och dessutom lyckas får rätt på bebisen? Med min historik är jag tveksam MEN, 2017 är året då jag är positiv. Jag tänker strunta i om jag lägger nycklar på bordet eller om jag krossar 8 speglar. Jag är chef över min egen tur. Därför kastar jag ut min negativitet och välkomnar in hoppet. Dagens vändningsförsök kommer gå bra! Jag inbillar mig att jag är ett rum med Ikeamöbler. Jag har insexnyckel och det är bara att montera ner, flytta några organ, och göra utrymme för en kullerbytta. Det här fixar jag och bebben!


Blev i helgen klar med mjukisdjuret till vår lilla flicka. Äntligen! Så nu kan bebis få komma ;) 

2 kommentarer:

  1. Hoppas att vändningen gick bra! Har själv ingen knodd men förstår att det måste vara en stressande situation :S
    Vilket underbart litet gosedjur!! Åh vad jag hade glad över att få ett sådant :) Finns det några instruktioner som du har följt eller tillhör du den gruppen av människor som kan virka/sticka utan beskrivning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr gick vändningen ingen vidare, men men. Det blir nog bra ändå. Viktigaste är att bebis kommer ut och mår bra.

      Tack så mycket, jag är verkligen ingen person som kan virka utan beskrivning. Kan knappt inte ens läsa instruktionerna för de brukar vara för avancerade ;) Men jag hittade detta mönstret här: http://www.ravelry.com/patterns/library/plod-the-african-flower-triceratops Den är hyfsad lätt att göra :)

      Radera