2017

1 jan. 2017

Det finns inget så härligt som att vakna upp till ett nytt år. Förväntan ligger i luften och möjligheterna enorma. 2017, året allt kan hända! Och den här gången när jag slår upp ögonen känner jag mig klokare. Det finns även en trygghet i att jag ska kunna förvalta de tomma sidorna i det oskrivna året. Plötsligt känner jag tacksamhet för mina 30 år och för den tuffa tiden som har passerat. Jag är äntligen redo!

Så vad händer 2017? Just nu väntar jag på svar från förlagen angående De Tidlösa. Planen därefter, beror på svaren. Positivt svar- ja, då förväntar jag mig en annan väg. Om inte... det är lite lurigare. De kommande dagarna ska jag sätta mig ner och göra upp en alternativ plan för De Tidlösa om det är så att förlagen inte är intresserade. Ge upp? Nej, det finns inte på kartan!  

Jag tänker också börja med att planera manus nr 2, i min romanceserie (som ännu inte har en officiell titel men som jag kallar för Österlen). I det ingår intervjuer och research. Beroende på hur det går med de De Tidlösa kommer jag även börja att skriva på detta nya manus. 

Men den stora förändringen för året är att jag (äntligen!) ska starta eget företag. Har några planer om vad de ska innebära- men det är ännu inte helt klubbat. Men det viktigaste, det kommer frilösa min kreativitet. Beslut om affärsplan ska fattas här i början av året. Tanken är att företaget ska vara i gång innan okt 2017. 

Mitt i alla de storslagna förändringarna ska jag dessutom förlösa barn! Bebis nr 2 ligger och väntar i magen för att få göra sin entré. 6:e feb är det tänkt men den här lilla tösen kommer inte vänta tills dess. Jag känner det i hela kroppen. Jag tror att jag är mamma till två innan januari är slut... men det är bara tiden som ska avslöja om jag har rätt. 

Tidigare när jag har klivit in i ett nytt år har jag förlitat mig på turen. Jag hoppas på att detta och detta händer. Men inte i år. 2017 kommer bli ett bra år, inte på grund av slump utan på grund av mig! 



Hur ser era planer ut inför 2017?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar